četrtek, 4. oktober 2007

Uroš Ravbar: Popotnik

Uroš Ravbar je, opisan z eno besedo, nemiren duh. Ta ga je prignal do tega, da je dobro službo zamenjal za uresničitev življenjskega sna – kot prvi Slovenec je skupaj z ženo Kristino z avtomobilom prepotoval svet. Po tej izkušnji vseskozi poudarja, da je svet dober, še boljši pa so ljudje. Nemiren duh ga žene naprej in Uroš komaj čaka, da ga spet požene v svet.


Kako se je bilo vr­ni­ti v nor­mal­no živ­lje­nje po dveh le­tih na poti?
Mi­slim, da tudi zdaj še ne ži­vim či­sto nor­mal­ne­ga živ­lje­nja, am­pak si ga krei­ram po svo­je. Je pa res, da sem se zad­nje leto do­sti­krat vra­čal z mi­sli­mi na pot oko­li sve­ta.
Ko se ne obre­me­nju­ješ z bre­zvez­ni­mi stvar­mi, samo gle­daš, da ne boš la­čen in že­jen, stre­ho nad gla­vo pa sva itak ved­no ime­la. Če s Kri­sti­no nis­va spa­la v šo­to­ru, sva pri do­ma­či­nih. Doma pa že zdaj ne vem, za­kaj mo­ram pla­če­va­ti to­li­ko raz­lič­nih ra­ču­nov, za­kaj je oko­li­ca po­sta­la či­sto ma­te­rial­no od­vi­sna, za­kaj se ljud­je pu­sti­jo po­neum­lja­ti si­ste­mu, me­di­jem, po­li­ti­kom. Am­pak saj je po­vsod po sve­tu tako, od­sto­tek lju­di vse ob­vla­du­je.

En­krat po­pot­nik, ved­no po­pot­nik... Kak­šni so na­čr­ti v pri­hod­nje?
Po du­ši bom ved­no po­pot­nik, am­pak tudi po­pot­nik mora pre­ži­ve­ti. Do­mov sva priš­la pre­cej v dol­go­vih in v zad­njem letu sva ga­ra­la kot nor­ca, brez ka­kr­šne­ga koli do­pu­sta. Edi­no par dni smu­ča­ri­je in se­ve­da hri­bi. Zdaj sva v pre­lom­nem ob­dob­ju, ko se mo­ra­va od­lo­či­ti, kako na­prej. Zame me ne skr­bi, od 3- do 4-krat na leto bom vo­dil sku­pi­ne po sve­tu (več na www.tao-ad­ven­tu­re.si), pre­da­val (kar mi je za­res pi­sa­no na ko­žo), us­tvar­jal nove fo­to­gra­fi­je (Lo­nely pla­net …), knji­ge... Ker sva z že­no že tri leta ne­neh­no sku­paj, bi bilo naj­bo­lje, da bi se kje za­po­sli­la. Saj mi res ve­li­ko po­ma­ga, am­pak ni eno­stav­no. Ve­se­li jo šport in tu­ri­zem, po izo­braz­bi pa je di­plo­mi­ra­na agro­nom­ka.
Gle­de po­pot­niš­kih na­čr­tov pa – jih je pre­cej. Mi­slil sem si­cer iti ple­zat v Hi­ma­la­jo, pa mi je poš­kod­ba ko­le­na to pre­pre­či­la. Zdaj že ho­dim in kma­lu bom spet v for­mi.
Bom pa za­čel v No­vem me­stu s sep­tem­brom or­ga­ni­zi­ra­ti po­pot­niš­ka pre­da­va­nja, ker že­lim, da se v na­šem me­stu čim več do­ga­ja, hkra­ti pa se že ve­se­lim, da spoz­nam so­rod­ne du­še, ki jih tudi za­ni­ma­jo po­to­va­nja. Ja, ok­to­bra pa že vo­dim sku­pi­no v Ne­pal in Ti­bet. Na in­ter­net­ni stra­ni www.rav­bar.org lah­ko sprem­lja­te, kaj se z nama do­ga­ja.

Kaj so po tvo­jem ključ­ne se­sta­vi­ne var­ne­ga po­to­va­nja, tudi v ne­var­ne de­že­le?
Strah in orož­je pu­sti doma. Naj­bolj ne­var­ne dr­ža­ve so naj­bolj raz­vi­te. Bolj je dr­ža­va rev­na, bolj je var­na.
Ne ver­je­mi te­le­vi­zi­ji, ker je v re­sni­ci sli­ka či­sto dru­gač­na. Še zdaj mi ljud­je ne ver­ja­me­jo, da so Iran­ci naj­go­sto­ljub­nej­ši ljud­je.
Na pot vze­mi čim­več do­bre vo­lje in ob­ve­zen na­smeh. Pred­sod­kov ne smeš ime­ti, am­pak se po­sku­si pre­pri­ča­ti s svo­ji­mi oč­mi. Zau­paj in­tui­ci­ji in ne ne­ko­mu, ki hodi le na Hr­vaš­ko in poz­na iz­bra­no dr­ža­vo le iz me­di­jev. Bodi čim­bolj od­prt ter pri­ja­zen in po­vsod te bodo ime­li radi.

Ka­te­ra po­droč­ja so za po­to­va­nja v po­let­nem ča­su naj­bolj pri­mer­na?
Ne­mo­go­če je vse na­šte­ti. V tem ča­su je kra­sno na jugu Afri­ke, v Juž­ni Ame­ri­ki, ideal­no je za tre­kin­ge v Pa­ki­sta­nu in La­da­ku, za lju­bi­te­lje par­kov so kra­sni ame­riš­ki na­rod­ni par­ki... Mi­li­jon mož­no­sti, samo v tem ča­su so le­tal­ske kar­te naj­draž­je in naj­te­že jih je do­bi­ti. Zato je tudi od­kri­va­nje Evro­pe kra­sna stvar.

Če bi lah­ko, kam bi šel se­daj na dvo­te­den­ske po­čit­ni­ce?
Naj­brž bi si pri­voš­čil po­tap­lja­nje na Fi­li­pi­nih ali In­do­ne­zi­ji.

Ja­dra­nje na Kor­na­tih, vzpon na Tri­glav ali raf­ting v do­li­ni Krke?
Po­sku­sil sem že vse tri stva­ri in ta­koj bi jih po­no­vil. Samo da je druž­ba pra­va, pa sploh ne ra­biš iti da­leč.

Kaj pri­po­ro­čaš No­vo­meš­ča­nom, ki bi šli radi po­to­vat, pa od­la­ša­jo in kar ne odri­ne­jo in ne odri­ne­jo?
Ne vejo, kaj za­mu­ja­jo. Če ne greš, ne veš. Ne po­sta­ja­mo pa­met­ni od tega, kar sli­ši­mo, am­pak od tega, kar do­ži­vi­mo.
Naj­več­ja zab­lo­da je, da ni­ma­mo do­volj de­nar­ja. Azi­ja je raj, kjer lah­ko pre­ži­vi­te le z ne­kaj evri na dan.

Uroš, hva­la za po­go­vor.

Ni komentarjev: