četrtek, 4. oktober 2007

Noč ob mestni reki

Pogovor z Markom Habjanom

Turizem smo ljudje. Zanj v Novem mestu skrbi tudi Marko Habjan, ki Novo mesto gleda skozi oči turistov in ki pozna vse prednosti in tudi slabosti dolenjskega turizma. Zadnje skuša preurediti v svetle točke podgorske prestolnice. Zaslužen je tudi za obuditev Noči na Krki. Dovolj razlogov, da tisti njegov prešeren nasmeh kar ne izgine z njegovega obraza.


Ka­te­re so glav­ne pri­re­di­tve v po­let­nem ča­su v No­vem me­stu?
No­vo­meš­ki po­let­ni ve­če­ri so ti­sti, ki naj­bolj po­pe­stri­jo po­let­no do­ga­ja­nje v No­vem me­stu. Zno­traj teh se zvr­sti­jo šte­vil­ni kul­tur­ni, za­bav­ni do­god­ki. Več bo zna­ne­ga o pro­gra­mu v sre­di­ni ju­li­ja.
Naj ome­nim še ne­ka­te­re dru­ge pri­re­di­tve, ki bodo še po­se­bej zaz­na­mo­va­le po­let­no do­ga­ja­nje. Že ta če­tr­tek bo na No­vem trgu pri­re­di­tev Kr­ki­no po­let­je, na ka­te­ri bodo na­sto­pi­li šte­vil­ne po­pu­lar­ne glas­be­ne sku­pi­ne in pev­ci: Zla­ti mu­zi­kant­je, Nu­ša De­ren­da, Av­to­mo­bi­li, Mar­jan No­vi­na, Alen­ka Go­tar, Ato­mik Har­mo­nik, 6 pack Ču­kur, Rok'n'band, Ta­nja Ža­gar, Fa­rao­ni, Pop De­sign in dru­gi.
Druš­tvo Na­prej Na­zaj v po­ča­sti­tev naj­dalj­še­ga dne (23. ju­nij) v letu že če­tr­to leto za­po­red pri­prav­lja kre­sni ve­čer na Ma­ro­fu. Tudi za le­toš­njo pri­re­di­tev so pri­pra­vi­li pe­ster za­bav­ni pro­gram.
Pred­vsem mla­di že tež­ko pri­ča­ku­je­jo fe­sti­val Rock Oto­čec, ki jim bo po­pe­stril prve dne­ve po­čit­nic v me­se­cu ju­li­ju. Za­vod Lo­kal­pa­triot ju­li­ja pri­prav­lja dve od­mev­ni pri­re­di­tvi; med­na­rod­no glas­be­no de­lav­ni­co in fe­sti­val Jaz­zinty ter med­na­rod­no de­lav­ni­co Fo­to­pub. Pred­vi­do­ma ko­nec ju­li­ja se bodo zvr­sti­le pri­re­di­tve v ok­vi­ru No­vo­meš­kih po­let­nih ve­če­rov, za­klju­či­le pa 25. av­gu­sta s pri­re­di­tvi­jo Noč na Krki.
Prvo so­bo­to v av­gu­stu Tu­ri­stič­no druš­tvo Oto­čec or­ga­ni­zi­ra na gra­du Oto­čec pri­re­di­tev Sred­nje­veš­ki dan na gra­du Oto­čec.

Kako bo le­tos po­te­ka­la Noč na Krki?
Ni ve­li­ko mest, ki so zra­sla na oklju­ku reke in ki bi ime­la to mož­nost, da se lah­ko pre­bi­val­ci tako ne­po­sred­no prib­li­ža­jo reki in z njo vzpo­sta­vi­jo ne­po­sred­ni stik, kot je to prav Novo me­sto z reko Krko. Ve­li­ko je do­ku­men­tov, fo­to­gra­fij, raz­gled­nic in še več spo­mi­nov, ki nam pri­ča­jo o tem, da so No­vo­meš­ča­ni to mož­nost še v ne tako od­da­lje­ni pre­te­klo­sti tudi do­do­bra iz­ko­riš­ča­li. Reka jim je po eni stra­ni nu­di­la var­nost, vodo za pre­živ­lja­nje, mož­nost po­stav­lja­nja gos­po­dar­skih ob­jek­tov, kot so mli­ni, ža­ge, us­njar­ne in pe­riš­ča, na dru­gi stra­ni pa neiz­mer­ne mož­no­sti za uži­va­nje in pre­živ­lja­nje pro­ste­ga ča­sa v ri­bar­je­nju, ko­pa­nju, čol­nar­je­nju, spre­ha­ja­nju. Če­prav se je vlo­ga reke v vsak­da­njem živ­lje­nju meš­ča­nov sko­zi sto­let­ja spre­mi­nja­la, pa so ti bili v pre­tež­ni meri od­vi­sni od nje in še bolj na­ve­za­ni na­njo. V zad­njih de­set­let­jih prejš­nje­ga sto­let­ja se je za­ra­di raz­lič­nih vzro­kov od­nos No­vo­meš­ča­nov do, lah­ko bi re­kli, mest­ne reke pre­cej spre­me­nil, kar je pri­ne­slo pro­pad šte­vil­nih gos­po­dar­skih ob­jek­tov ob reki, dru­žab­ne­ga živ­lje­nja in pre­živ­lja­nja pro­ste­ga ča­sa ob reki in še po­se­bej na njej pa tudi sko­raj ni bilo več. Prav zato smo se v Tu­ri­stič­nem druš­tvu Novo me­sto leta 2001 od­lo­či­li, da po­sku­si­mo vno­vič oži­vi­ti ne­koč že tra­di­cio­nal­no no­vo­meš­ko pri­re­di­tev Noč na Krki, ki ima svo­je ko­re­ni­ne že v 19. sto­let­ju. Naj­prej so jo poz­na­li kot Ne­po­mu­ko­vo slav­lje­nje (v čast sv. Ja­ne­za Ne­po­mu­ka, va­ru­ha mo­stov in bro­dar­jev), ka­sne­je kot Be­neš­ko noč in po dru­gi sve­tov­ni voj­ni kot Noč na Krki. Pri­re­di­tev je po dru­gi sve­tov­ni voj­ni pa do se­dem­de­se­tih let po­te­ka­la pod or­ga­ni­za­ci­jo Do­lenj­ske tu­ri­stič­ne zve­ze. Bis­tva pri­re­di­tve sta bila dru­že­nje in za­ba­va za meš­ča­ne ob in na reki Krki, kjer je po­te­ka­lo ro­man­tič­no čol­nar­je­nje v mra­ku z okra­še­ni­mi čol­ni od No­vo­meš­ke­ga Bre­ga do Brš­lji­na ob zvo­kih mest­ne god­be na pi­ha­la. Ob vr­ni­tvi so po­ka­li še z ra­ke­ta­mi in nato na­da­lje­va­li z ve­se­li­co poz­no v noč. Pri­re­di­tev je bolj ali manj red­no po­te­ka­la vse do se­dem­de­se­tih let dvaj­se­te­ga sto­let­ja, ka­sne­je pa je bilo le še ne­kaj neus­pe­šnih po­sku­sov za nje­no vno­vič­no oži­vi­tev.
Od leta 2002, ko smo jo v Tu­ri­stič­nem druš­tvo Novo me­sto pri­pra­vi­li pr­vič, bo le­toš­nja že še­sta in vse ka­že, da je spet po­sta­la tra­di­cio­nal­na. Vsa­ko leto jo or­ga­ni­zi­ra­mo vsa­ko zad­njo so­bo­to v me­se­cu av­gu­stu. Za svo­jo jo je pre­poz­na­la tudi Mest­na ob­či­na Novo me­sto, saj je od leta 2003 tudi za­ključ­na pri­re­di­tev No­vo­meš­kih po­let­nih ve­če­rov.
Tudi na le­toš­nji pri­re­di­tvi bo po­skrb­lje­no za pe­ster šport­no-za­bav­ni-kul­tur­ni pro­gram.

Kak­šne so urad­ne ure tu­ri­stič­ne pi­sar­ne v po­let­nem ob­dob­ju?
Do 1. ju­li­ja TIC de­lu­je na na­slo­vu Glav­ni trg 7 (Ro­tovž). Od 1. ju­li­ja na­prej pa bo Tu­ri­stič­no in­for­ma­cij­ski cen­ter do­mo­val na na­slo­vu Glav­ni trg 6 (nek­da­nja tr­go­vi­na Ro­yal). TIC bo od­prt od po­ne­delj­ka do pet­ka od 7.30 do 18.00 in v so­bo­to od 8.00 do 12.00

Za ka­te­re sto­ri­tve vla­da naj­več za­ni­ma­nja med tuj­ci?
V ra­zi­ska­vi Tu­ri­stič­ni ba­ro­me­ter, ki smo jo mi­nu­la leta v so­de­lo­va­nju s Slo­ven­sko tu­ri­stič­no or­ga­ni­za­ci­jo iz­va­ja­li od ju­ni­ja do me­se­ca ok­to­bra, so ana­li­ze po­ka­za­le, da tu­ri­ste pred­vsem za­ni­ma­jo in­for­ma­ci­je o za­ni­mi­vo­stih kra­ja, tu­ri­stič­ne pub­li­ka­ci­je (bro­šu­re, zem­lje­vi­di, sle­di­jo še in­for­ma­ci­je o mož­no­stih za pre­no­če­va­nje, re­zer­va­ci­je, in­for­ma­ci­je o pri­re­di­tvah, in­for­ma­ci­je o tu­ri­stič­ni po­nud­bi os­ta­lih pre­de­lov Slo­ve­ni­je in dru­go, in­for­ma­ci­je o vre­me­nu, voz­ni redi, na­kup tu­ri­stič­nih spo­min­kov ipd.

Ka­te­rih je va­ših pet naj pri­re­di­tev v No­vem me­stu v ča­su po­let­ja?
TD Novo me­sto or­ga­ni­zi­ra samo Noč na Krki??!

Kdo so glav­ni or­ga­ni­za­tor­ji do­god­kov?
Mest­na ob­či­na Novo me­sto, Za­vod Lo­kal­pa­triot, Za­lož­ba Goga, Za­vod to­var­na ter tu­ri­stič­na in dru­ga druš­tva.

Ni komentarjev: