četrtek, 4. oktober 2007

Tuje Novo mesto – Borut Miklavčič, London

Kolikor znaš, toliko veljaš. Če te Novo mesto ne prepozna, lahko mirno odideš ven. In svet te sprejme z odprtimi rokami. Morda pa Novo mesto preprosto prerasteš in svet postane tvoje igrišče. Ali pa te življenje preprosto odnese izven Slovenije in drugo okolje, drugi ljudje in drugi običaji preprosto postanejo tvoji. Novomeščani v svetu. Svet v Novem mestu. Na vse smo ponosni.
Ko­li­ko ča­sa že ži­viš v Lon­do­nu?
5 let.
Kako iz­gle­da ti­pi­čen dan v tako ve­li­kem me­stu?
Med ted­nom služ­ba vza­me ve­či­no ča­sa, čez vi­kend pa je živ­lje­nje bolj pe­stro. Ti­pič­na so­bo­ta se zač­ne z igra­njem no­go­me­ta v Re­gent's Par­ku ali pa te­ni­sa na enem od mno­gih trav­na­tih igrišč. Sle­di tako ime­no­va­ni brunch, ki je ne­kaj med zaj­tr­kom in ko­si­lom ter po na­va­di do­bra pri­lož­nost, da se do­biš z manj­šo druž­bo v umir­je­nem oko­lju. Po­pold­ne nato pre­ži­vi­mo v par­ku, kak­šnem mu­ze­ju ali pa v na­ku­po­va­nju. Če je na spo­re­du kak­šna po­mem­bnej­ša no­go­met­na tek­ma, se po­go­sto ljud­je zbe­re­jo tudi v pubu, kjer si lah­ko og­le­da­jo tek­mo v druž­bi. Zve­čer se gre pa po na­va­di na ve­čer­jo v eno od mno­gih re­sta­vra­cij, ki so na vo­ljo v me­stu, kot je Lon­don.
Si­cer pa Lon­don nudi vseh vrst kultur­nih do­ga­janj, tako da je kak­šen kon­cert ali pred­sta­va tudi zelo do­bra mož­nost za so­bo­to zve­čer.
Kaj ti je v me­stu naj­bolj všeč?
Kar se ti­če ve­li­kih mest, je Lon­don po­se­ben, pred­vsem za­ra­di dveh stva­ri. Pr­vič, ima izred­no ve­li­ko ze­le­nih po­vr­šin, ve­li­ko več kot na pri­mer me­sta, kot so New York, Pa­ris, To­ki­jo, Hong Kong itd. Po­leg več­jih par­kov (Hyde Park, Re­gents Park, Rich­mond Park in Ham­stead Heath) ima tudi ne­šte­to manj­ših par­kov in "skup­nih vr­tov" (com­mu­nal gar­dens). Dru­gič, Lon­don je znan po tem, da prav­za­prav ni eno me­sto, am­pak bolj sku­pi­na manj­ših "vil­la­geov", vsak s svo­jim po­seb­nim zna­ča­jem in "com­mu­nity fee­lin­gom". Tako da če grem re­ci­mo v so­bo­to po­pold­ne v pub bli­zu, kjer ži­vim, sko­raj za­go­to­vo sre­čam kak­šne­ga znan­ca. V bis­tvu nič dru­ga­če, kot če bi šel na kavo v No­vem me­stu. To naj bi se v ve­li­kih me­stih ne do­ga­ja­lo.
Kom­bi­na­ci­ja vseh teh par­kov in ob­čut­ka, da ži­viš v majh­nem oko­lju, do­vo­lju­je, da po eni stra­ni ži­viš v me­stu, ki ti nudi vse mož­no­sti ve­li­ke me­tro­po­le, po dru­gi pa nisi na­tr­pan v neko be­ton­sko oko­lje, ki je neo­seb­no in člo­ve­ku tuje.
Novo me­sto?
Kam greš le­tos na do­pust?
Če bo čas do­vo­lje­val, si bova z že­no pri­voš­či­la dva ted­na do­pu­sta. En te­den bova v Ba­hi­ji v Bra­zi­li­ji, en te­den pa na mor­ju na Hr­vaš­kem. Med tem bova sko­raj za­go­to­vo tudi ve­li­ko po­to­va­la med vi­ken­di, da ne iz­gu­bi­va sti­ka z na­ji­no druž­bo, ki je se­daj raz­drob­lje­na po ce­lem sve­tu.
Naj lo­ka­ci­je v me­stu, kjer zi­viš?
Park: Hamp­stead Heath; Pub: West­bour­ne Pub (Not­ting Hill) ali pa The Wa­ter­way (Litt­le Ve­ni­ce) - oba naj­bo­lje na sonč­ni dan; Mu­zej: Tate Mo­dern; Klub: Ken­sing­ton Roof Gra­dens (po­le­ti, ker lah­ko uži­vaš v ve­li­kem trop­skem par­ku na stre­hi stav­be); Re­sta­vra­ci­ja: Hak­ka­san - ja­pon­ska; Trž­ni­ca: Por­to­bel­lo Mar­ket ob so­bo­tah
Raz­gled Lon­don-a: Bar Le­vel 42 v City­ju. 360-sto­pinj­ski raz­gled po Lon­do­nu; Sport: Emi­ra­tes Sta­dium (Ar­se­nal); Glas­ba: Ro­yal Al­bert Hall za kla­sič­no, Ron­nie Scott's za jazz
Kdaj na­zaj do­mov?
O tem zaen­krat še ne raz­miš­ljam.

1 komentar:

Anonimni pravi ...

zelo intiresno, hvala